Wednesday, September 07, 2011

Raya 2o11

Assalamualaikum w.b.t


Hye semua!

       Rasa dah lama aku tinggalkan belog ni. Orang lain dah semua habis buat entry raya, ko baru nak buat. Raya tahun ni paling best sekali sebab semua ahli family aku ada. Adik aku pun ada tahun ni. Maybe, next-next raya dah tak balik Malaysia =( sebab tambang dah mahal. Makin sedih lah mak ayah aku nanti time raya. Seperti biasa tahun ni aku jugak yang anyam ketupat! Berita paling gembira bila aku dah pandai menganyam ketupat bawang. Hebat tak?? Hehe.. Tak sempat nak snap gambar.

Raya pertama all my family sedondon, warna biru. Tapi, adik aku yang sorang lain sikit biru nye. Hehe.. Sian die. Semua orang cakap suruh crop gambar die sebab cacatkan gambar. Hehe.. Dahlah tahun ni die last raya ngan kiteorang. Seperti biasa raya di Melaka. Kedua-dua atok and nenek aku pun kat Melaka gak! So senang balik raya, dekat. Tak ada adegan gadoh-gadoh nak balik kampong.. hehe..


with my family =) Biru kan..


 with my kazen, maklong and kak Sarti


 with my little sis =)


with my mum =)


my atok sebelah mak, yang baju biru tu of coz lah ayah aku.. Hehe..


Ni pulak nenek sebelah mak.. Muka sangat berminyak! Adoyaii..


Ni pulak atuk dan nenek sebelah ayah.. Dah petang waktu ni baru pergi raya rumah atok and nenek sebelah ayah dekat je pun..



Raya kedua pulak jalan-jalan rumah mak-mak sedara.. Satu kuala pilah aku konvoi.. hehe.. Tak dapat jalan sangat coz rumah nenek ramai sangat orang datang. Diorang suka datang rumah kiteorang sebab acar nenek aku buat paling sedap sekali + ada rendang itik! Seyes sedap! Siap ada tetamu datang bawak balik bekal.. Hehe.. Besok tu pulak my mum buat mee bandung seperiuk. Makin gemoks lah aku.. Huhu..
Pape pun, raya tetap best dapat duet raya! =)



Burbyez semua!

6 comments:

saharinasaharudin said...

lawa la biru die :)

kocix! said...

cantik nye baju raye kome...
cun2!

slamat hari raye lah!

HoNeYMaNjE (◡‿◡✿) said...

saharina: Thanx!

HoNeYMaNjE (◡‿◡✿) said...

Kocix! Thanx! Selamat ari ryer gak!

Aliana Ruhizat said...

sama la kitaaaaaaaa, biru jugak :)

HoNeYMaNjE (◡‿◡✿) said...

Aliana : Biru cantik kan =)